Skip to main content Skip to footer

Heb je een vraag?

Hier vind je alle antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Heb je een vraag?

Hier vind je alle antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Algemene vragen

BLUbeem is een initiatief van Brink's. Naarmate betalingsprocessen complexer worden, hebben  ondernemers behoefte aan meer overzicht van alle betaalmethoden. Om die reden is BLUbeem ontwikkeld. BLUbeem biedt ondernemers een simpel overzicht van de totale omzet, ondersteunt alle betaalopties, en maakt het blijven aanbieden van alle betaalmethoden eenvoudig. Voor het plaatsen en legen van kluizen en het onderhoud maakt BLUbeem gebruik van de expertise van Brink's.  

BLUbeem is interessant voor alle ondernemers met maximaal vijf vestigingen en €35.000 cash omzet per week per locatie, die daarnaast ook kaart- en/of webshopbetalingen (willen) aanbieden. 

BLUbeem is geschikt voor retailers met maximaal 5 vestigingen. Heb je er meer? Vraag dan naar onze oplossingen voor ondernemers met meer vestigingen.

Als Brink's klant kun je BLUbeem gebruiken voor nieuwe locaties. Meld je hiervoor aan via deze website.

Als je veel contante omzet hebt dan raden we je aan om het interesse formulier in te vullen. Samen met jou kijken we naar een passende oplossing. 

Ik heb een vraag over de pakketten

Ja, BLUbeem werkt met alle bekende betaalmethoden, zowel in de winkel als online.
  • Cash: Euromunten en eurobiljetten.
  • Cards: Pinpas (Maestro, Debit Mastercard, V PAY, Visa Debit, Bancontact) en creditcard (Mastercard, Visa)
  • Clicks (Online): Creditcard (Mastercard, Visa), iDEAL, PayPal, Bancontact

Bij BLUbeem kies je wat voor jou het beste past.

Met elk pakket regel je alle contante- en kaartbetalingen (pin- en creditcard) in je zaak en optioneel webwinkelbetalingen. Je betaalt altijd een vaste prijs per transactie of geteld biljet, ongeacht de betaalmethode.


Zo maakt het ook nooit uit hoe je klant betaalt!

Nee. Als je je bedrijfsgegevens al hebt ingevuld, kun je niet meer wisselen. Wil je graag je pakket wijzigen? Start dan een nieuwe aanmelding.

Je kiest het pakket dat het beste bij jou past. Dit is afhankelijk van het aantal winkels, het gemak dat je wilt ervaren en de contante omzet per winkel. 

Weet je niet wat het beste bij jou past? Vul dan het contactformulier in. Dan helpen we je graag verder.

Ik heb een vraag over mijn aanmelding

Je meldt je online aan via de website. Kies het pakket dat bij je past en vul het online formulier in. Binnen een werkdag nemen we contact met je op om samen jouw aanmelding voor BLUbeem in orde te maken. Alle mogelijke vragen die dan hebt kun je gelijk stellen. Simpel toch?

 

Nee, dat is niet mogelijk.

Je kunt meedere locaties aanmelden. Tijdens het aanmelden helpen we jou om alle vestigingen toe te voegen en te bepalen welk pakket je nodig hebt per vestiging.

Ja, dat kan met een buitenlands paspoort.

Ik heb een vraag over mijn contract

Je krijgt één contract voor alle cash-, cards- en clicksbetalingen, ook al maak je nog geen gebruik van alle mogelijkheden. Zo kunnen we dit sneller activeren als je dit op een later moment wilt toevoegen. We houden het graag simpel.

Je contract gaat in als alle documenten zijn goedgekeurd.

Dit contract kun je opzeggen zodra je met de service van BLUbeem bent gestart. Bekijk de opzegvoorwaarden altijd goed. De meeste contracten kun je kostenloos opzeggen.

Je contract geldt voor onbepaalde tijd, met een opzegtermijn van 1 maand.

Meld je online aan via deze website voor BLUbeem. We moeten wel opnieuw wat gegevens van je controleren. 

Ik heb een vraag over mijn factuur

Alle betalingen schrijven we dagelijks op de eerstvolgende bancaire werkdag bij.

De kosten worden verrekend bij de factuur. Je ontvangt altijd de bedragen die je hebt ontvangen van jouw klant, dit wordt niet direct verrekend.

Als je factuur niet klopt , dan kan je via het BLUbeem portal een case indienen. Wij nemen dan contact met je op.

De maand na het begin van de dienstverlening krijg je de eerste factuur. Let op! Bij op de eerste factuur rekenen we ook opstartkosten per locatie.

Ik heb een vraag over de app

De contactpersoon die zich online heeft aangemeld, is automatisch de hoofdgebruiker van de BLUbeem app (en portal). Via de webportal kan de hoofdgebruiker andere accounts beheren. Als de hoofdgebruiker een account aanvraagt, ontvangt de gebruiker een log-in.

Ja, je kunt gegevens uit de app exporteren in CSV/Excel-formaat.

Ja, je kunt gegevens uit de app exporteren in CSV/Excel-formaat.

Je kunt gegevens tot 18 maanden terug inzien.

Ik heb een vraag over cash

Plug & Play, door onze installatiepartner. Zij installeren direct de kluis. Bij de levering van de kluis ontvang je ook een aanvullend informatie pakket met alle praktische zaken.

Wij beheren de kluis op afstand. Als de kluis bijna vol is, plannen we automatisch een transport in. We zorgen daarbij dat het altijd zo min mogelijk tijd kost om de kluis te legen. Voor het geldtransport en legen van de kluis maken wij gebruik van de expertise van Brink's. De geldwagen is duidelijk herkenbaar door het Brink's-logo.

Om niet meer afhankelijk te zijn van banken voor de afstorting van je cash en om nooit meer over straat te hoeven met grotere hoeveelheden geld, biedt een (slimme) kluis de perfecte oplossing. Afstorten doe je binnen de veilige muren van je eigen zaak en eenmaal afgestort, kan niemand anders dan onze medewerker nog bij het geld. De kluis wordt verankerd aan de vloer en door middel van bijbehorende kluisstickers wordt de beveiliging ook visueel kenbaar gemaakt.

Je winkel moet ten minste 3 werkdagen per week, 6 uur achter elkaar (tussen 09h00 en 18h00) open zijn zodat wij je kluis kunnen legen. 

Op een vaste plek in de zaak (verankerd en beveiligd), bij je kassa of in het kantoor (backoffice).

Bij storingen staat ons klantenservice natuurlijk altijd in de startblokken om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Stuur een mail aan projectbureau.nl@brinks.com  of neem contact op via 088 1104114.

Door vooraf een schouw te doen zijn we samen zeker van dat de kluis altijd op een veilige en geschikte plek staat.

Ik heb een vraag over cards

Ja? Laat dan alle cards betalingen ook via BLUbeem verlopen. Met BLUbeem accepteer je alle mogelijke kaarten. Ook creditcards.

De pin en Credit Card betalingen worden de volgende werkdag bijgeschreven op je rekening. 

Deze kan je zien in de  BLUbeem portal /app. Je kan op transactie niveau de gegevens terugzien.

Wil je ook je cards via BLUbeem laten verlopen dan? Bekijk dan altijd goed de opzegvoorwaarden van je huidige leverancier. De meeste contracten kunnen kosteloos worden beeïndigd. Dit contract kan je opzeggen zodra je met de service van BLUbeem bent gestart.

Mastercard, Maestro/Debit Mastercard, Visa, V Pay/Visa Debit en Bancontact.

Ja, iDeal QR werkt voor online betalingen.

Ja, retourpinnen kan ook. Wel zo makkelijk.

Ja, dat kan!

Bij BLUbeem krijg je automatisch een pinterminal geleverd. Je kiest zelf welke het beste bij jou past. Wij leveren deze automatisch zodat je er geen omkijken naar hebt. De pinterminal is plug&play. En als er iets is dan kunnen we ook de juiste service verlenen.

Ik heb een vraag over clicks

Via een webshop die draait op één van de volgende e-commerce oplossingen: Shopify, Magento, Wordpress WooCommerce, Shopware, OpenCart, JTL-shop, OXID eSales, PrestaShop, MijoShop, AceShop, Gambio, SEO:mercari, modified, xt:Commerce V4, xt: Commerce V3.X en Jigoshop.

Brink's levert een plug-in voor je webshop, waarmee je eenvoudig de online betaalfunctionaliteit activeert. Het beschikbaar stellen van een kassapagina waar jouw klanten op je webshop afrekenen, gebeurt via een ‘API’. Hiervoor heb je enige technische kennis nodig. Geen zorgen; wij geven jou instructies hoe je dit moet activeren. Als je website is opgezet via Magento, dan kan je ook gebruikmaken van de standaard plugin met Magento. De plugin vereist alleen configuratiewerkzaamheden en kan zonder IT kennis geactiveerd worden.

Je kan betalingen in zijn geheel of gedeeltelijk terugdraaien vanuit het BLUbeem portaal.

Betalingen via Ideal of met een creditcard staan de volgende werkdag op je rekening. Voor SEPA Direct Debit geldt een betaaltermijn van 13 dagen.

Nee, wij bouwen geen webshops. Je moet zelf een webshop verzorgen met een koppeling naar de ondersteunde e-commerceplatforms. Wel leveren wel de benodigde plugins om online betalingen te kunnen verwerken.

Ik ben al klant van BLUbeem, en ik heb een vraag

Voordat je de sealbag afstort tel je uiteraard eerst de waarde van het geld dat in de sealbag zit. Vervolgens log je in op de BLUbeem portal om je storting aan te melden. Hierbij geef je de waarde van de sealbag en het sealbagnummer aan. Deze waarde wordt vervolgens gecrediteerd en de volgende werkdag bijgeschreven op jouw rekening.

Op de sealbag vul je het volgende in:
Van: Hier vul je de letter en vijf cijfers in die op de sticker op de kluis staat. Dit is je locatiecode (dit nummer kan je ook terugvinden op de
voormelding).
Aan: Leeg laten
Datum: De datum van de voormelding

Aan de sealbag zit een strip die je er af kunt scheuren. Hier staat het sealbagnummer op. Vul deze in, scheur hem van de sealbag en gebruik deze voor eigen administratie.

Storting sealbag afstortkluis
Open de ingaveklep en deponeer de sealbag in de kluis. Check vervolgens altijd of de ingaveklep van de kluis leeg is door deze nog eenmaal te openen. Je kunt nu niet meer bij de sealbag.

Vanaf dat moment is jouw geld ook verzekerd. Wij houden de waarde in de kluis in de gaten en plannen zelfstandig transport in om de kluis te legen. Je hoeft dus niet zelf een transport in te plannen! Brink's komt het geld ophalen.

Of het nu om cash, cards of clicks gaat online raadpleeg je gemakkelijk het aantal transacties per betaalmethode, tijdvak, locatie of soort betaling. Je omzet bekijk je per week, maand of kwartaal. 

 

Via de portal kan je rapportages van je omzet exporteren via een CCV file.  

Via de webportal kan de hoofdgebruiker andere accounts beheren. Als de hoofdgebruiker een account aanvraagt, ontvangt de gebruiker een log-in. Hoe dat werkt? Bekijk het filmpje. 

Je kunt via de Brink's 24Seven klantportal eenvoudig zelf wisselgeld bestellen. Bij de eerst volgende lediging van de kluis nemen wij het wisselgeld mee. Let op: Wij rekenen 3 werkdagen voor de verwerking van een wisselgeldbestelling. Lees hieronder stap voor stap hoe je wisselgeld kunt bestellen of bekijk de instructievideo.

Ga naar Brink's 24Seven via 24seven.brinks.nl  en log in met jouw gegevens.

  1. Klik op de knop ›Wisselgeld bellen‹ 
  2. Heb je meerdere locaties? Selecteer dan de locatie waarvoor je wilt bestellen met de knop ›Selecteer‹. Als je gebruik maakt van een RetailBox of slimme kluis, kun je hier kiezen om het wisselgeld te ontvangen bij de eerstvolgende servicing of om te betalen voor een los transport voor enkel het leveren van de wisselgeldbestelling.
  3. Klik in de kalender op een beschikbare dag waarop je de bestelling wilt ontvangen. De levertijd voor wisselgeld is altijd minimaal drie werkdagen. 
  4. Vul jouw bestelling in. Let op: gebruik steeds ‘tab’ of klik met de muis om in een volgend veld te komen! Klik op ›Volgende‹
  5. Klik op ›Bestelling opslaan‹.
  6. De bevestiging van jouw wisselgeldbestelling verschijnt. Je kunt jouw bestelling uitprinten, opslaan of doorsturen met de knop ›Exporteren naar PDF‹, rechts bovenaan. 

LET OP: Alleen met een slimme kluis kun je munten en biljetten bestellen. 

Kijk hier een instructievideo. 

Je kunt in via de Brink's 24Seven klantportal  eenvoudig zelf sealbags en andere transportmiddelen bestellen. Jouw transportmiddelen worden bij het eerstvolgende geplande transport geleverd. Lees hieronder stap voor stap hoe je sealbags en andere transportmiddelen kunt bestellen of bekijk de instructievideo.

Heb je het de volgende dag al nodig? Plan dan vóór 15:00 uur een extra transport in voor de dag erop. Aan een extra transport zitten extra kosten verbonden.
 
Ga naar Brink's 24Seven op 24seven.brinks.nl  en log in met jouw gegevens.

1 Ga naar de startpagina via het Brinks logo linksboven. 

2  Klik op de knop  ›Sealbags bestellen‹. Heb je meerdere locaties? Selecteer dan de locatie waarvoor je veiligheidsenveloppen wil bestellen, met de knop  ›Selecteer‹.

3  Vink de bestelling aan en klik op  ›Bestelling opslaan‹. De veiligheidsenveloppen worden geleverd bij het eerstvolgende transport. 

4  De bevestiging van de bestelling verschijnt.

 Een andere manier is via ›Snel naar‹. Kijk hier  een instructievideo.

  1. Kies ›transportmiddelen bestellen‹. Heb je meerdere locaties? Selecteer dan de locatie waarvoor je veiligheidsenveloppen wil bestellen, met de knop  ›Selecteer‹
  2. Vink de bestelling aan en klik op  ›Bestelling opslaan‹. De veiligheidsenveloppen worden geleverd bij het eerstvolgende transport. 
  3. De bevestiging van de bestelling verschijnt.

Wie kan de facturen inzien en downloaden op Brink’s 24Seven?

De functie is in eerste instantie enkel beschikbaar voor de hoofdgebruiker. Het is mogelijk voor de hoofdgebruiker om gebruikers rechten te geven om ook facturen in te zien en te downloaden.

Ben je hoofdgebruiker of heb je de rechten dan verschijnt automatisch bij inloggen op Brink's 24Seven in de menubalk de optie ›Facturen‹.
 

Handleiding

Om het je makkelijk te maken hebben we een handleiding gemaakt voor deze nieuwe functie. Hierin staan alle stappen beschreven, of bekijk de instructievideo hierboven.

Handleiding facturen inzien en downloaden
   Facturen overzicht scherm.png


Facturen let op melding.png


Lees hieronder stap voor stap hoe je gebruikers kunt beheren of bekijk de instructievideo.  

Ga naar Brink's 24Seven via 24seven.brinks.nl  en log in met jouw gegevens.
Via ›Beheer‹ en ›Gebruikers‹ kom je terecht in het gebruikersbeheer van Brink’s 24Seven. 

Nieuwe gebruiker aanmaken: 

1. Klik rechtsboven op  ›Nieuwe gebruiker‹.Vul de gegevens in. 

2. Klik op  ›Genereer wachtwoord‹, de gebruiker krijgt een SMS toegestuurd op het opgegeven telefoonnummer. 

3. Klik op  ›Opslaan‹.

4. Hierna kun je locaties aan de gebruiker koppelen door locaties te selecteren uit de lijst beschikbare locatie en te kiezen voor ‘koppel geselecteerde locatie(s)’. Je kunt ook via de zoekbalk locaties zoeken of alle locaties in één keer aan de gebruiker koppelen. 

Er zijn verschillende mogelijkheden die je kunt aanpassen per gebruiker:

  1. Je kunt aangeven of de gebruiker een e-mail mag ontvangen bij een gepland transport of servicing
  2. Je kunt aangeven of de gebruiker een e-mail mag ontvangen wanneer het mogelijk is om nog wisselgeld te bestellen
  3. Je kunt aangeven of de gebruiker facturen mag inzien en downloaden. 
  4. Je kunt het ordervalidatie proces gebruiken
  5. Je kunt aangeven of de gebruiker tel- en bestelrapportages op klantniveau mag inzien 

GEBRUIKER DEACTIVEREN

Op Brinks’s 24Seven kun je gebruikers deactiveren, als deze bijvoorbeeld niet meer bij het bedrijf werkzaam is en dus geen toegang meer mag hebben. 

Open ›Beheer‹, ›Gebruikers‹ en kies wijzigen bij het account van de gebruiker die je wilt deactiveren. Vink vervolgens het vinkje uit bij ‘Actief’ en kies opslaan. 

BEHEER WACHTWOORDEN

Als je jouw wachtwoord vergeten bent kun je via ‘wachtwoord vergeten’ in het inlogscherm een SMS ontvangen op het bij ons bekende 06 nummer van jouw account. Soms heeft een gebruiker geen 06 nummer. Het beheer van de wachtwoorden van hoofdgebruikers kan ook door onze Customer Services worden gedaan. Het beheer van de wachtwoorden van gebruikers kan alleen door de hoofdgebruiker worden gedaan.

Voor de hoofdgebruiker zijn er twee opties om een nieuw wachtwoord aan te maken voor een gebruiker:

  1. Een wachtwoord genereren
  2. Een wachtwoord veranderen 

Bij het generen van een wachtwoord wordt een een nieuwe SMS gestuurd naar het bij ons bekende 06 nummer van het account. 

Bij het veranderen van een wachtwoord heb je de mogelijkheid een wachtwoord in te typen. Uiteraard moet het wachtwoord aan een aantal voorwaarden voldoen. Die zie je op het scherm.

Voordat je de sealbag afstort tel je uiteraard eerst de waarde van het geld dat in de sealbag zit. Vervolgens log je in op de portal om je storting aan te melden. Hierbij geef je de waarde van de sealbag en het sealbagnummer aan.

Op de sealbag vul je het volgende in:
Van: Hier vul je de letter en vijf cijfers in die op de sticker op de kluis staat. Dit is je locatiecode (dit nummer kan je ook terugvinden op de
voormelding).
Aan: Leeg laten
Datum: De datum van de voormelding

Aan de sealbag zit een strip die je er af kunt scheuren. Hier staat het sealbagnummer op. Vul deze in, scheur hem van de sealbag en gebruik deze voor eigen administratie.

Storting Brink’s RetailBox
Open de ingaveklep en deponeer de sealbag in de kluis. Check vervolgens altijd of de ingaveklep van de kluis leeg is door deze nog eenmaal te openen. Je kunt nu niet meer bij de sealbag.

Ik heb een vraag over BLUbeem Premium

Paystation is een gesloten kassa-oplossing die in de winkel geplaats wordt. Op de toonbank of op een sokkel. Als er wensen zijn om deze te integreren in een bestaande toonbank, dan  zijn daar mogelijkheden voor. We helpen je hier graag mee verder. 

De naam zegt het al, Paystation is een gesloten kassa-systeem. Dit betekent dat niemand meer bij het geld kan. Alleen de transporteurs van Brink's die Paystation komen legen zodra deze vol dreigt te raken. 

 

Als er een munt of biljet vastzit dan kan je deze als ondernemer zelf verwijderen. Mocht dit niet lukken, dan hebben we een technische dienst die je graag verder helpt.

Het is niet nodig om aanwezig te zijn bij het legen van Paystation. De transporteurs van Brink's weten precies wat ze moeten doen en hebben ook toegang tot Paystation. Wel moet uiteraard jouw zaak open zijn. 

Blijf op de hoogte

Nieuws, trends en ontwikkelingen

Ontvang updates speciaal gericht op ondernemers.